گردشگری رکن فراموش شده دیپلماسی فرهنگی کشور (+فیلم)

Date:

Share post:

مصاحبه اختصاصی دکتر حسن صفرخانی عضو شورای وحدت در حاشیه نشست خبری شورای وحدت

به گزارش واژه پیام به نقل از پول نیوز، حسن صفرخانی درباره برنامه اقتصادی شورای وحدت گفت: شورای وحدت در حوزه اقتصادی برنامه‌ای را تدوین کرده است که امروز و فردا منتشر خواهد شد. شورای وحدت برای زندگی بهتر مردم خصوصا در حوزه اقتصادی و معیشت برنامه‌هایی دارد از جمله بحث نظارت دقیق، کارآمد و موثر مجلس در حوزه و عملکرد اقتصادی دولت است.

وی همچنین درباره صنعت گردشگری در کشور گفت: نکته دیگر که اتفاقا در حوزه تخصصی بنده نیز هست این است که ما در حوزه فرهنگی باید سرمایه گذاری های فرهنگی و صنعت گردشگری را باید مورد توجه قرار دهیم. ما متاسفانه علیرغم اینکه جزو 10 کشور برتر از حیث داشته‌های حوزه گردشگری هستیم از این موهبت نتوانسته‌ایم استفاده کنیم و می‌بایست باید صنعت گردشگری را تاکید میکنم روی صنعت از این جهت که نگاه ما به گردشگری باید نگاه به یک صنعت باشد. هم آورده‌های زیادی در حوزه داخلی خواهد داشت هم تصویر ما در خارج را بهبود می‌بخشد.

موضوع دیگری که آثار و برکات اقتصادی در پی خواهد داشت توسعه اقتصادی و دیپلماسی فرهنگی است. بسیاری از کشورها برای اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری و فرصت حضور گردشگران در کشور فراهم کنند به حوزه دیپلماسی فرهنگی و عمومی خیلی اهمیت می‌دهند و یکی از ارکان سیاست خارجی آنها می‌باشد. متاسفانه در کشور ما نه نگاه ملی به این موضوع وجود دارد و نه اعتبارات لازم برای توسعه دیپلماسی فرهنگی و عمومی و تصحیح تصویر جمهوری اسلامی ایران دیده شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

14 − هفت =

spot_img

Related articles

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران در حوزه مصالح ساختمانی و آنالیز قیمت در سطح...

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

چاپ کتاب سوگواری محرم مولف و گردآورنده استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی...

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

یک تحلیلگر ارشد ا با اشاره به افزایش چشمگیر حضور تجار روس در بازار ایران، از جهش احتمالی...

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

زبان بدن کارآفرینان برجسته‌ی جهانی به‌عنوان ابزاری استراتژیک برای ایجاد ارتباط مؤثر، نفوذ اجتماعی و انتقال پیام‌های غیرکلامی...