کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

Date:

Share post:

چاپ کتاب توابین مولف و گردآورنده استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

 

کتاب “توابین” اثر استاد ابراهیم صنوبر، پژوهشگر علوم انسانی و مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی سفیران صلح منتشر شد. این اثر تحلیلی-تاریخی به بررسی عمیق جنبش توابین به عنوان نخستین نهضت پشیمانی جمعی در تاریخ اسلام می‌پردازد.

 

استاد ابراهیم صنوبر در کتاب خود با عنوان “توابین” با روشی علمی و بین‌رشته‌ای به واکاوی یکی از جالب‌ترین جنبش‌های تاریخ اسلام پرداخته است. این اثر که حاصل سال‌ها پژوهش در حوزه روانشناسی توبه و جامعه‌شناسی جنبش‌های اجتماعی است، از منظر یک صلح‌پژوه برجسته به تحلیل این واقعه تاریخی پرداخته است.

کتاب “توابین”؛ روایتی نو از جنبش تاریخی پشیمانان کربلا به قلم پدر صلح ایران

محورهای اصلی کتاب:
• تحلیل روانشناختی فرآیند توبه جمعی
• بررسی جامعه‌شناختی شرایط حاکم بر جامعه کوفه پس از واقعه کربلا
• مطالعه تطبیقی جنبش توابین با نهضت‌های پشیمانی در دیگر ادیان
• درس‌های روانشناسی اجتماعی برای اصلاح جامعه
• مکانیسم‌های بازگشت به فطرت انسانی

گزیده‌ای از یافته‌های استاد صنوبر:
“جنبش توابین نشان داد که حتی پس از بزرگ‌ترین خطاها، بازگشت به مسیر درست ممکن است. این جنبش الگویی جهانی برای توبه و بازسازی اجتماعی ارائه می‌دهد.”

ویژگی‌های منحصربه‌فرد اثر:
• تلفیق دانش روانشناسی، تاریخ و علوم اجتماعی
• ارائه تحلیل‌های مستند و علمی
• استفاده از منابع تاریخی معتبر
• نتیجه‌گیری کاربردی برای جامعه امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 × پنج =

spot_img

Related articles

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران در حوزه مصالح ساختمانی و آنالیز قیمت در سطح...

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

چاپ کتاب سوگواری محرم مولف و گردآورنده استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی...

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

یک تحلیلگر ارشد ا با اشاره به افزایش چشمگیر حضور تجار روس در بازار ایران، از جهش احتمالی...

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

زبان بدن کارآفرینان برجسته‌ی جهانی به‌عنوان ابزاری استراتژیک برای ایجاد ارتباط مؤثر، نفوذ اجتماعی و انتقال پیام‌های غیرکلامی...