چرا دکتر منظور؟

Date:

Share post:

به گزارش خبرنگار اختصاصی پایگاه خبری اقتصاد کشور؛ با اعلام نامزدی دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ، نگاهی به سوابق قبلی ایشان در مسئولیت های اقتصادی ، و نیاز جدی کشور به تحول و پیشرفت اقتصادی مورد انتظار جامعه، می تواند راهنمای خوبی برای رای دهندگان برای شناخت نامزد مورد نظر خود باشد.

۱. سوابق تحصیلی و علمی:

دکتر داود منظور، متولد ۱۳۴۳ در تهران، دارای دکترای علوم اقتصادی با گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران است. او علاوه بر تحصیلات عالی، به تالیف و ترجمه ۵ اثر علمی در حوزه‌های اقتصاد و انرژی پرداخته است که نشان‌دهنده تخصص و تسلط وی بر مسائل اقتصادی است.

۲. تجربه مدیریتی:

دکتر منظور در طول سال‌ها تجربه مدیریتی، در مسئولیت‌های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی کشور فعالیت کرده است. از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های او می‌توان به ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد، که در این نقش به برنامه‌ریزی و توزیع بهینه منابع مالی کشور مشغول بوده است. وی پیش از این قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، مشاور اقتصادی وزیر نیرو، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران، نماینده کشور در شورای جهانی انرژی از سال ۱۳۸۵ تاکنون و مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است.

۳. برنامه‌ها و دیدگاه‌ها:

دکتر منظور برنامه‌های خود را بر اساس نیازهای واقعی و مشکلات فعلی کشور طراحی کرده است. او به ویژه بر موارد زیر تأکید دارد:
ادامه مسیر دولت شهید رئیسی: دکتر منظور معتقد است که باید مسیر طی‌شده توسط دولت شهید رئیسی را ادامه داد و با جدیت به حل مشکلات کشور پرداخت.

تحول در نظام بودجه‌ریزی: او نظام بودجه‌ریزی کشور را نیازمند تحولی راهبردی می‌داند و برنامه‌هایی برای بهبود و اصلاح این نظام ارائه کرده است.

حل مسائل اقتصادی: دکتر منظور تاکید دارد که دولت باید مسائل را تا حل نکند رها نکند و با تلاش خستگی‌ناپذیر به کارهای اجرایی بپردازد.

تغییر گفتمان: او معتقد است که برای دستیابی به تحول واقعی در کشور، نیاز به تغییر گفتمان و رویکردهای فعلی داریم و باید با اطلاعات دقیق و هدف‌گرا به برنامه‌ریزی و اجرا بپردازیم.

۴. چشم‌انداز اقتصادی:

دکتر منظور با ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، امیدواری‌ها را برای بهبود شرایط اقتصادی و توسعه کشور افزایش داده است. او با توجه به تجربیات و دستاوردهای گذشته‌اش، برنامه‌هایی را برای افزایش بهره‌وری اقتصادی، کاهش بیکاری، بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد رشد پایدار ارائه کرده است.

نتیجه‌گیری:

دکتر داود منظور با تکیه بر تجربیات گسترده خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و برنامه‌ریزی، و با ارائه برنامه‌های مدون و کاربردی، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده است. او با هدف عملی‌کردن وعده‌های باقی‌مانده دولت شهید رئیسی و ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور، توانسته است توجه و حمایت‌های گسترده‌ای را جلب کند. در صورت انتخاب شدن، انتظار می‌رود که با اجرای برنامه‌های خود بتواند تحولات مثبتی را در اقتصاد و مدیریت کشور ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نوزده + 6 =

spot_img

Related articles

اجرای طرح ساتک کد در تامین کالا

نقش سامانه محله ۳۶۰ با اجرای طرح ساتک کد در تامین كالا،باهمکاری اتاق اصناف سبب كاهش قیمت کالاها...

انتصابات در روزهای پایانی دولت

پایان زودهنگام و پیش بینی نشده دوران دولت سیزدهم و برگزاری زودهنگام انتخابات و آغاز فعالیت دولت چهاردهم...

زامیک هدیه ای برای علاقه مندان حوزه پوشاک

علاقه زیاد باعث شد طرح هایی را برای آدم های خاص انجام بدم که حمایت خانواده به خصوص...

نگاهی به بیوگرافی کیوان ظهرابی

کیوان ظهرابی از جمله نویسندگان, بازیگران و کارگردان های خوب کشور است که به آثار وی پرداخته شده...