بیش از سه دهه است که زنگ این مدرسه در اول مهر به دست محمدرضا کارگری به صدا درمی‌آید

Date:

Share post:

آیین بازگشایی دبیرستان دخترانه مقطع اول محمدرضا کارگری با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران و شهردار منطقه ۱۲ برگزار شد.
به گزارش واژه پیام به نقل از خبرگزاری فارس، به رسم دیرین، زنگ این دبیرستان دخترانه در سی‌و‌دومین سال تاسیس، توسط بانی آن نواخته شد.

دبیرستان مقطع اول محمدرضا کارگری در سال ۱۳۷۰ توسط محمدرضا کارگری در خیابان ری، کوچه شهید آزرم احداث شده است. حاج محمدرضا کارگری را همه به عنوان پیشکسوت خیرین مدرسه‌ساز می‌شناسند. او جزو حلقه اول تشکیل‌دهندگان جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در سال ۱۳۷۷ است. در طی این ۴ دهه، کارگری علاوه بر مدرسه‌سازی، در تشکیل بسیاری از مجامع خیری دیگر همچون مجمع خیرین سلامت، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، مجامع خیری بیمارستانی و … حضور داشته است که آخرینش مجمع خیرین اورژانس کشور است.
محمدرضا کارگری بسیار خوش‌مشرب است و اهل گفت‌وگو و مفاهمه و مسلط به آداب و ادوات کار در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی. همین ویژگی‌ها از او چهره‌ای ساخته است که اکثر خیریه‌ها و موسسات مردم‌نهاد از او توقع دارند در جمع هیات امنا و هیات مدیره‌اشان حضور داشته باشد.

بر اساس یک سنت دیرین، حاج محمدرضا کارگری طی این ۳۲ سال همواره حواسش به دبیرستان دخترانه کوچه شهید آزرم بوده و در نگهداری و پشتیبانی از مدرسه همواره حضور داشته است. بر اساس همین سنت، او در طی این سنوات همواره روز اول مهر با گل و شیرینی و هدایای ریز و درشت به همراه دوستان و همکاران خیر و نیکوکارش به این مدرسه می‌آید و زنگ اول مهر را به صدا درمی‌آورد.
امسال این مراسم در چهارمین روز مهر انجام شد. اجرای این مراسم را یکی از دانش‌آموزان دو دهه پیش این مدرسه برعهده داشت که حالا برای خودش مجری پرسابقه صدا و سیماست.

سخنران اول مراسم مدیر سابق این مدرسه بود که این مراسم به گونه‌ای مراسم تودیع و قدرشناسی از خود او هم بود که بیش از یک دهه مدیریت این مدرسه را به‌خوبی برعهده گرفته بود. سرکار خانم طیبه بامداد در سخنانش هفته دفاع مقدس را تبریک گفت، از همه همکارانش در طول سالیان مدیریتش تشکر و قدردانی کرد، آخرین توصیه‌های مادرانه‌اش را به دانش‌آموزان مدرسه ارایه کرد و در نهایت سپاس و قدردانی ویژه‌ای از حاج محمدرضا کارگری به واسطه پشتیبانی شبانه‌روزی‌اش از مدرسه انجام داد.

سخنران دوم، حاج محمدرضا کارگری بود. او با ذکر خاطراتی از روزهای سخت احداث مدرسه در محله‌ای که از ابتدایی‌ترین امکانات شهری محروم بود گفت و این‌که چه تاثیری احداث این مدرسه در عمران و آبادی محله داشته است. او این مدرسه را شجره طیبه‌ای دانست که با غرس آن بانی‌اش وارد جمع بزرگ خیرین و نیکوکاران عرصه‌های مختلف شده است و این‌که: این کارها و اقدامات شیرین همچنان ادامه خواهد داشت.


صحبت‌های کارگری که به نوعی واگویه‌هایش از سالیان حضور در کنار خیرین بود، با استقبال حاضران مواجه شد.

سخنران بعدی مراسم شهردار منطقه ۱۲ تهران، آقای وحیدرضا انارکی محمدی بود. او نیر در طول سالیان، سابقه خوبی از خود در ذهن و روان خیرین گذاشته است. همراهی و همگامی او را پیش‌تر در به بهره‌برداری رسیدن شیرخوارگاه شبیر، بزرگترین شیرخوارگاه کشور ، خاورمیانه دیده بودم. اتفاقا شیرخوارگاه شبیر هم در کارنامه جامعه خیرین معلولان کشور قرار دارد که در مسند آن آقای کارگری حضور دارند. آقای شهردار دیروز همکارانش را با یک تانکر آب فرستاده بود تا حیاط مدرسه و محیط پیرامون آن را شست‌وشو دهند و برای مراسم امروز آماده کنند.
از صحبت‌های آقای محمدی هم به تمامی عطر و بوی همکاری و همراهی با نیات خیر خیرین به مشام می‌آمد. او نیز با بیان این‌که منطقه ۱۲ در قلب تهران، ام‌القرای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز مهم تصمیم‌ساز کشور در این منطقه هستند، گفت: با توجه به قدیمی بودن بافت این منطقه از تهران، نیاز به بازسازی و تاسیس ابنیه جدید آموزشی و رفاهی و مراکز درمانی بسیار زیاد است که همکاری خیرین و نیکوکاران را می‌طلبد.

حسن حمزه‌زاده، فعال اجتماعی و فرهنگی و مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی آخرین سخنران این مراسم بود. او نیز در سخنانش از کارگری به عنوان عصاره و ذخیره خیرین کشور یاد کرد که حضورش در هر جمعی مشکل‌گشاست.

در جریان این مراسم دانش‌آموزان مدرسه با حاج حبیب‌الله نیکنام، مدیرعامل بنیاد فجر آشنا شدند. حمزه‌زاده در معرفی اقدامات بنیاد فجر گفت: در طی ۴۰ سالی که از تاسیس بنیاد فجر می‌گذرد، حاج حبیب همه‌ساله در آستانه سال نو برای ۱۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف آموزش و پرورش البسه و کفش تهیه می‌کنند و طی یک ماه اسفند در نمایشگاهی که به همین منظور راه‌اندازی می‌شود، هر دانش‌آموز می‌تواند یک دست کامل لباس و کفش از بنیاد هدیه بگیرد.

پس از سخنرانی‌ها با اهدای لوح سپاس و یک سکه بهار آزادی از خدمات سرکار خانم طیبه بامداد، مدیر سابق دبیرستان توسط حاج محمدرضا کارگری تقدیر شد.
همچنین از مدیر جدید این مرکز آموزشی و معاونان و معلمان برگزیده به همراه دانش‌آموزان برتر مقاطع مختلف تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 + نه =

spot_img

Related articles

اجرای طرح ساتک کد در تامین کالا

نقش سامانه محله ۳۶۰ با اجرای طرح ساتک کد در تامین كالا،باهمکاری اتاق اصناف سبب كاهش قیمت کالاها...

انتصابات در روزهای پایانی دولت

پایان زودهنگام و پیش بینی نشده دوران دولت سیزدهم و برگزاری زودهنگام انتخابات و آغاز فعالیت دولت چهاردهم...

زامیک هدیه ای برای علاقه مندان حوزه پوشاک

علاقه زیاد باعث شد طرح هایی را برای آدم های خاص انجام بدم که حمایت خانواده به خصوص...

نگاهی به بیوگرافی کیوان ظهرابی

کیوان ظهرابی از جمله نویسندگان, بازیگران و کارگردان های خوب کشور است که به آثار وی پرداخته شده...