ایران و روسیه در مسیر هم‌افزایی ساختمانی: تبادل مصالح، فناوری و پیمانکاری

Date:

Share post:

در دنیایی که تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری، عرصه را بر فعالان اقتصادی تنگ می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، با درک ضرورت اتکا به توان داخلی و همکاری‌های منطقه‌ای، گام‌های بلندی در جهت رونق و شکوفایی صنایع راهبردی برداشته‌اند. صنعت ساختمان به عنوان یکی از ارکان توسعه و پیشرفت هر جامعه، از جمله حوزه‌هایی است که در این راستا مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

https://shishdong.com/blog/recruitment

به گزارش واژه پیام، در عصر حاضر که توسعه و پیشرفت جوامع، گره خورده به رونق و پویایی صنعت ساختمان است، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، با درک این ضرورت، گام‌های بلندی در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه در این حوزه برداشته‌اند. نشست مشترکی که به میزبانی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ایران و همتای روسی وی برگزار شد، نقطه عطفی در این مسیر محسوب می‌شود.

در این نشست که به تبادل نظر پیرامون زمینه‌های مختلف همکاری‌های ساختمانی میان دو کشور اختصاص داشت، موضوعات متعددی از جمله تبادل مصالح ساختمانی، انتقال فناوری‌های نوین ساخت و ساز و حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های ساختمانی روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حصول توافقات راهبردی در حوزه مصالح و فناوری:

حصول توافقات ارزشمند در زمینه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه مصالح ساختمانی و فناوری‌های نوین ساخت و ساز، یکی از دستاوردهای مهم این نشست بود. دو طرف بر ضرورت توسعه تعاملات مراکز تحقیقاتی دو کشور در این زمینه‌ها تاکید کردند. تبادل دانش و تجربه در این حوزه، به ارتقای کیفیت ساخت و ساز در هر دو کشور و همچنین انطباق آن با استانداردهای روز دنیا کمک خواهد کرد.

گشایش دروازه‌های بازار روسیه به روی پیمانکاران ایرانی:

یکی از مباحث کلیدی در این نشست، مربوط به حضور فعال بخش خصوصی ایران در پروژه‌های ساختمانی روسیه بود. بر اساس توافقات انجام شده، شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه مصالح ساختمانی، فرصت حضور در بازار پررونق روسیه را خواهند یافت. همچنین شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و ساز نیز می‌توانند در مناقصات مربوط به پروژه‌های ساختمانی در روسیه شرکت کرده و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. این امر، افق‌های جدیدی را برای حضور فعال بخش خصوصی ایران در بازارهای بین‌المللی به ویژه در حوزه صنعت ساختمان، نوید می‌دهد.

تداوم گفتگوها و برنامه‌ریزی برای آینده:

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ایران، ضمن ابراز خرسندی از نتایج این نشست، از تداوم سلسله نشست‌ها با همتای روسی خود خبر داد. وی اعلام کرد که در شش ماه آینده، نشست مشترکی در روسیه برگزار خواهد شد تا در خصوص نهایی کردن جزییات توافقات انجام شده و برنامه‌ریزی برای گام‌های بعدی همکاری‌ها، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

https://shishdong.com/blog/detail/Exchangeofmaterials

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده − چهارده =

spot_img

Related articles

محصول nbs توصیه جدی سازمان ملل به کشورهای در حال توسعه برای ارتقاء شاخص های سلامت

محصول nbs توصیه جدی سازمان ملل به کشورهای در حال توسعه برای ارتقاء شاخص های سلامت وایپو به عنوان...

آیت‌الله‌العظمی مدرسی اهانت دشمنان اسلام به مقام مرجعیت دینی را محکوم کردند.

آیت‌الله‌العظمى سید محمدتقی مدرسی، رسانه‌های رژیم غاصب را به دلیل هجمه به مقام مرجعیت دینی در عراق و...

بازار روسیه بازاری به وسعت جهان

دکتر محمد حسین ولی بیگی در گفتگو با خبرنگاران گفت : بازار روسیه بازاری به وسعت جهان بازار روسیه...

در کلینیک کارن لبخند زیبا حق شماست

کلینیک کارن با یک تیم حرفه ای و مجرب به کمک بروزترین تجهیزات دندانپزشکی از جمله کلینیک های...