نخبه ای قهرمان دو دنیا غواصی و خلبانی

Date:

Share post:

در گفت وگو با خلبان ، غواص عمق و نخبه ی اقتصادی کشور: احساسات و علاقه را با ممارست و تلاش به نقطه عطف برسانید

به گزارش اقتصادگران کاپیتان محمد آتشکار در گفت وگو با خبرنگار ما به علاقه خود به رشته خلبانی اشاره کرد و گفت: از همان دوران بچگی عاشق دنیایی فراتر از زمین بودم ، از سوم دبستان زندگی نامه برادران رایت می‌خواندم و هر چه که به پرواز ربط داشت را مطالعه می‌کردم.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ در مدرسه هوانوردی پارسیس رشته خلبانی را گذراندم و بعد از سه سال موفق به کسب مدرک ppl , cpl , ir یا همان خلبانی هواپیمای مسافربری شدم و در نهایت امتحان ATPL سازمان هواپیمایی را در سال ۹۶ با موفقیت گذراندم بعد از آن چند سالی مشغول فعالیت های اقتصادی شدم و سرانجام در سال ۹۹ موفق به اخذ مدرک تایپ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و در سال ۱۴۰۳ دوره تایپ هواپیما MD را پشت سر گذاشتم.

وی در پاسخ به این سوال که این همه هوش بالای اقتصادی و مدرک‌های ارزشمند چگونه در سنین کم امکان پذیر است به ما گفت: موازی با سوال شما جالب است بدانید من در همان موقع بازیکن ، مربی و مدرس شنا و نجات غریق هم بودم و چون رشته خلبانی رشته ای است گه هزینه های قابل توجهی دارد همزمان با درس خواندن به فعالیت های تجاری خرد ، آموزش شنا و تدریس زبان هم اشتغال داشتم تا بتوانم مخارج خلبانی را تامین کنم نا گفته نماند که در رشته شنا مقام‌های لشگری و کشوری متعددی دارم و در دوران سربازی بعنوان “سرباز قهرمان” تیم های باشگاه پاس ناجا و باشگاه مقاومت سپاه مشغول بودم.

این جوان موفق و نخبه تصریح کرد:در سن ۲۵ سالگی برای دکل‌ها و سکوهای نفتی زیر عمق منفی ۶۰ متر جوشکاری می‌کردم تا همزمان که رشته خلبانی می‌‎خواندم بتوانم مخارج را تامین کنم و علاقه بسیاری به غواصی داشتم همچنین یک جوان ۲۰ الی ۲۵ ساله به طور معمول اینچنین فعالیت مستمر ندارد.
کاپیتان آتشکار رمز موفقیت خود را اینگونه بیان کرد: اگر بخواهم خیلی چکیده بگویم این است که دنبال احساستان بروید اما همراه با ممارست و تلاش باشید .

این خلبان موفق افزود :بعد از اتمام دوره‌های تخصصی در مباحث اقتصادی آکادمیک و علمی ، از آنجاییکه دانش بدون عمل فایده ای ندارد خیلی زود در امور اقتصادی خودم حضور پیدا کردم و مستقیم در بازار ارز ، واردات ، صادرات و ترخیص کالا از گمرکات ورود کردم.
بعد از مدتی با تبدیل از یک کارمند یا سرمایه گذار صرف به سرمایه دار ، با شناخت کامل و تدوین برنامه ای در بازارهای مالی که بزرگترین بازار از لحاظ گردش است ورود کردم که آن زمان اقداماتی بدیع و تاثیرگذار در سطح کشوری داشتم.

بعد از آن باتوجه به سمت مشاور مجموعه های خصولتی و دولتی متعدد و علی رغم تعهدات چندین پروژه کاری ، با مطالعاتی که بهمراه تیم خود داشتم به خلاء قوانین و احساس عطش مارکت ها در یکسری جاها پی بردم و به همین منظور در برخی صنایع مادر خصوصا شرکت پخش و پالایش و شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت اعم از فلات قاره و … که بسیار کم و کاستی‌هایی را در ساختار مالی و عدم شفافیت هایی مشاهده کردم نتیجتا مصمم شدیم تا با عزمی راسخ در کنار تیمی از دوستان و متخصصین ، سیستمی را با مزیت های بالاتری نسبت به مشابه خارجی بومی سازی کنیم که خداروشکر بعد ارزیابی های کیفی مدیران وقت ، به تایید و به مرحله اجرا رسید و مورد استقبال قرار گرفت.

وی به بزرگترین دغدغه خود اشاره کرد و گفت: صادقانه مدتیست دیگر بیشتر ذهنیتم عام المنفعه است و منم مثل عموم مردم دغدغه ام رفاه اقتصادی است که این وظیفه ما طلایه داران و کارآفرینان اقتصادی هست که آتش به اختیار عمل کنیم و به دور از مکاتبات و مراتب دولتی گامی در بزرگتر کردن سفره ی مردم برداریم .

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرآنچه که بوده قطعا از لطف الله بوده است ، ترکیب اراده ، عمل و توکل همیشه معجزه ای رقم میزند.

پایان خبر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 − 6 =

spot_img

Related articles

تولیدکنندگان ایرانی صاحب صفحه اختصاصی در پلتفرم جهانی Madeiniran

تجار ایرانی از فرصت سامانه B2B برای حضور جهانی استفاده کنند تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۴ | منبع: پایگاه...

اهمیت شیلنگ وشیر هیدرولیک استاندار در کامیون و ماشین سنگین

🔧 اهمیت شیلنگ و شیر هیدرولیک استاندارد در کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در دنیای حمل‌ونقل سنگین و ماشین‌آلات عمرانی،...

دکتر راشد الراشد دربارهٔ کنفرانس صلح شرم‌الشیخ

🕊 توئیت‌های دکتر راشد الراشد دربارهٔ کنفرانس صلح شرم‌الشیخ به گزارش پارسی پیام، مجموعه‌ای از توئیت‌های انتقادی درباره «نمایش...

حادثه ای برای دو مامور فراجا

فوت ۲ مامور فراجا در پی واژگونی خودروی پلیس فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد گفت: واژگونی خودرو نیروی انتظامی در...